Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi lub towaru niż przekonując prawdopodobnego kontrahenta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to naturalnie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

filmy z dronów Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie wyłącznie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz też zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, w następstwie tego, że poprzednio nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Dzisiaj reklamą interaktywną równie dobrze wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja inaczej możliwość decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interaktywnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca w stanie osobiście zaprojektować swój prywatny smak deseru, scalając pojedyncze jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni idealną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była wydajna musi nie jedynie wiązać mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, żeby klient, jaki już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki prawidłowo mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bo poprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest z reguły ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę internetową czy banner, ale cały ciąg narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on dobry technicznie i prosty.